piątek, 10 stycznia 2014

Naleśniki amerykańskie

Witajcie ponownie!
Na dobry początek przesyłam wam przepis na naleśniki amerykańskie inaczej pancakes!
Zapewne każdy je jadł lub przynajmniej o nich słyszał!
Jeśli mam być szczera sama robiłam je też po raz pierwszy, ale wyszły pyszne! Zapraszam was do wypróbowania mojego przepisu!


Składniki:

50 g masła
2 jajka
250 ml mleka
250 g mąki
3 łyżki cukru (można dodać więcej)
2 łyżeczki proszku do pieczenia
szczypta soli




Sposób przygotowania:

1. Roztopić masło i odstawić na bok.
2. W misce roztrzepać jajka, następnie dodać mleko.
3. Dodać wszystkie suche składniki: mąka, cukier, proszek do pieczenia i sól i dobrze wymieszać.
4. Do masy dodać roztopione masło i znowu dokładnie wymieszać.
5. Naleśniki smażyć o średnicy około 10 cm na patelni teflonowej (jednakże wiadomo, że nikt z linijką nie będzie stał i mierzył dokładnie średnice :D) Nie dodajemy tłuszczu, jednak można dodać troszeczkę masła do pierwszej partii. Smażymy na średnim ogniu. Na patelni powinny się znaleźć 3-4 placuszki.
6. Naleśniki należy obrócić na drugą stronę, kiedy na wierzchu pojawiać się będą małe wypustki/dziurki.
7. Podawać jeden na drugim i jeść z ulubionymi dodatkami, np. syrop klonowy, nutella, dżem truskawkowy (lub inny), cukier puder lub jak kto woli!


Tak oto wyglądały moje naleśniki, pyszne! :3

ps.Wiem, powinny mi wyjść nieco grubsze, niestety nie posiadam specjalnej patelni. :C

Enjoy your meal!

1 komentarz:

  1. omnomnom, dziękuję za przepis, bo właśnie sobie zajadam <3

    OdpowiedzUsuń